Thuisladers
Wat is het verschil tussen 1- en 3-fasen bij een laadpaal?
Het verschil is de snelheid van het laden, bij 3-fasen gaat het laden circa 3x sneller.
Voorbeeld:
1-fase: 16 ampère zekering kan circa 3.6kWh laden.
3-fasen: 16 ampère zekering kan circa 11kWh laden.
Ik heb een 1-faseaansluiting, kan ik ook een 3-fasenlader aansluiten?
Met een 1-faseaansluiting kun je maar op 1 fase laden. Het is wel mogelijk om de hoofdzekering te verzwaren. Dit kan worden aangevraagd bij de netbeheerder (kosten verschillen per netbeheerder).
Veel laders zijn multitoepasbaar waardoor ze zowel voor een 1- als 3-fasenaansluiting gebruikt kunnen worden.
Heb ik een vergunning nodig voor het plaatsen van een laadpaal?
In de meeste gemeentes is een vergunning niet noodzakelijk zolang de lader op eigen grond geplaatst word. Ons advies is dit altijd na te kijken.
Wordt de laadpaal op gemeente grond geplaatst of loopt de kabel over de straat, dan bent u in de meeste gevallen vergunningsplichtig.
Wat is load balancing en heb ik het nodig?
Load balancing meet de opgenomen stroom en kan indien nodig de laadsnelheid verhogen of verlagen naar beschikbaarheid van energie. Dit beschermt de hoofdzekering mits correct is ingesteld.
Hoewel load balancing niet noodzakelijk is, adviseren wij altijd dit toe te voegen.
Kan ik mijn zonnepalen gebruiken voor het opladen?
Ja, dat kan. Wil je optimaal slim gebruik maken van de opgewekte zonne-energie, voeg dan load balancing toe.
Kan ik ook zakelijk verrekenen?
Ja, dat kan, met bijna alle laders. Let wel op, je hebt hiervoor een extra dienstverlener nodig, bijvoorbeeld E-Flux. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn.
Levering en garantie
Garantie op laders
De fabrieksgaranties per merk:
- Ohme 3 jaar
- Zaptec 5 jaar
- Charge Amps 5 jaar
- Alfen 2 jaar
- Nexblue 3 jaar
De voorwaarden hiervan zijn te vinden in de gebruikershandleiding die bij de lader geleverd wordt en op de website van de merkleverancier. Neem bij vragen altijd eerst contact met ons op.
Wat is de levertijd?
De levertijd is gemiddeld 7 werkdagen.
Indien een van de producten in uw bestelling niet op voorraad is kan het zijn dat deze direct vanuit de fabriek naar u verzonden wordt om de levertijd zo kort mogelijk te houden. U wordt per e-mail op de hoogte gehouden van uw bestelling en levertijd. Vooraf weten wat de levertijd is? Neem contact met ons op.
Kan ik de lader retour sturen?
Niet tevreden? Indien uw product niet gemonteerd en niet gebruikt is kan deze binnen 14 dagen retour gestuurd worden. Kosten voor verzending zijn voor eigen rekening en worden niet vergoedt.
Retouren dienen voor verzending aangemeld te worden via info@murphyssolutions.nl. Wij vragen bij retourzending altijd om het track-and-trace nummer en adviseren u het product verzekerd te verzenden.
Installeren jullie mijn nieuwe laadpaal?
Jazeker, wij kunnen uw nieuwe laadpaal voor u installeren.
Neem voor de mogelijkheden contact met ons op via info@murphyssolutions.nl of bel/app 06-84918589.